Friday, 1 March 2013

Sahabat ..

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Kau ada di kala ku suka ...
Di kala ku duka ...
Setiap tangisan dan juga ketawa ...
Kau ada di kala ku perlu ...
Setia menemaniku ...
Pegang erat tanganku bila aku jatuh ...
SAHABAT
Tanpa sahabat, hidup tidak lengkap.
Tanpa sahabat, hidup jadi sunyi.
Tanpa sahabat, hidup tiada erti. 

SAHABAT
Yang sentiasa menemani kita.
Yang sentiasa menyokong kita.
Yang sentiasa memimpin tangan kita.
Untuk terus berjuang dalam menjalani kehidupan.

SAHABAT

Amin : Bro aq nak keluar dgn gf aq ptg nie, kita jumpa lain kali je ye.


Ahmad : Bro tapikan kau dah janji dgn aq.. minggu lps tangguh minggu ni tangguh.. lps nie kita dah xdapat keluar sama lagi, lagipun aq adaHal nak bgtau dan ada benda nak bagi..


Amin : RelaksLah bro kita bila2 boleh keluar aq nak date nie lagi penting.


Ahmad : okLah kalau kau dah ckp gitu Bro..


Lepas 2 minggu Amin msg Ahmad


Amin : Bro aq dah putus dgn Ena.. jumpa boleh x bro.. aku dtg rumah kau amekkau ok...


... msg x di balas.....sampai amin di rumah Ahmad, amin tanya pada ibu Ahmad 


Amin : mana Amin kenapa xbls msg..


Ibu Ahmad hanya nagis dan bagi 1 surat..


kandungan surat..


Assalammualaikum.. Amin kalau kau baca surat ni, ini bermakna aku dah xde lagi di dunia nie.. hari yang aku nak jumpa kau tu, aku nak bincang dengan kau yang aku mengidap sakit buah pinggang kritikal selama nie aku diamkan je.. tapi aku xnak ganggu emosi kau yang tengah happy masa tu.. Bro masa tu aku berharap sangat dapat makan dengan kau, tapi xde rezeki.. tapi xpeLah apa2 pun kauLah Sahabat Untuk Selamanya bagi aku, tiada yang boleh ganti.. Dan kat surat nie aku nak bg kau gambar masa umur kita 17tahun nie lah satu2nya gambar kita berdua..


#ingatLah semua nilai persahabatan lagi bernilai dari pasangan kekasih.. Renungkan..Ini Kisah benar



 

6 comments:

Farah Shahirah said...

sedihnya.. :(
dah lama tak jumpa dengan sahabat-sahabat saya.. rindu mereka!

Aku Anis said...

sedihnye ;(

ibu ammar said...

nice entry anis :)

♥ Anis said...

@Farah Shahirah contact lah kt fb, twiter ? Hilang sikit rindu tu :)

♥ Anis said...

@Aku Anis kan :(

♥ Anis said...

@ibu ammar tq kak :)