Thursday, 23 May 2013

Ujian Daripada Allah

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalamualaikum


Pernah tak terfikir ? 

" Hish, kenapa aku je yang dapat ujian daripada ALLAH time macam ni?"
" Kenapa ALLAH bagi aku ujian yang begitu berat ni ? "
" Kenapa , kenapa, kenapa ?! "

Tahu tak apa kebaikkan dia ?

ujian adalah jalan untuk menghapuskan dosa yang telah dilakukan.seperti mana sabda Rasulullah SAW “Tidaklah seorang Muslim ditimpa sakit melainkan dengannya Allah akan menggugurkan kesalahannya seperti daun pohon yang berguguran.” (Hadis riwayat Imam al-Bukhari di dalam Sahihnya)

Anis sedang menerima ujian :')


 

10 comments:

Cik Puan Fadli said...

sori dik, nak komen sket...

klu leh, font tuh bosarkan lagi pelisss...akak tpakso pakai kanto pembosar dah nie...ngeh3!

Kisah Si Dairy said...

insyallah..mudah-mudahan...

Hanya Seorang Gadis Biasa. said...

nice entry..

anis Sk said...

@Cik Puan Fadli hehe yelah kak. lagipun saya saja buat lebih kecik drpd biasa :)

anis Sk said...

@Kisah Si Dairy insyaAllah :)

anis Sk said...

@Hanya Seorang Gadis Biasa. thanks :)

Mademoiselle♥ said...

lain org, lain ujian nyaa. yg penting ikhlas face ujian tuh n redaaaa :D

anis Sk said...

@Mademoiselle♥ yup ! setuju sangat :D

S.K.A said...

Banyakkn bersabar..ujian 2 pghapus dosa..SK sakit ke??? kalau sakit jgn lpe mkan ubat..smoga dipermudahkanNYA..

anis Sk said...

@S.K.A Alhamdulillah, SK sihat walafiat, insyaAllah terima kasih yer :)