Thursday, 3 May 2012

Iklan Yang Paling Sedih

Assalammualaikum .
Iklan Yang Paling Sedih, mai sat .. nak share ngan korang...


Masa 3.04 minit jer, moh tengok .. memang menyentuh hati, nak nangis pon ada
Sesiapa yang tak nak tengok video, Anis ceritakan okey :)

--------------------------------------------------
Seorang remaja perempuan ni nak ayah yang baik & sempurna,
Tapi, ayah dia pekak & bisu ... dan sebab tu dia benci dengan ayah dia ..
Kat sekolah, kawan-kawan dia ejek dia, tulis "Ayah pekak & bisu" dan tampal kat belakang perempuan tu
Then, gaduh-gaduh kat sekolah ..
Sampai ada yang ejek dia, tulis besar2 "Ayah pekak & bisu" dekat papan tulis ..
Jadi semakin meluat + benci lah dengan ayah dia ..
'Dia nak ayah dia sama dengan ayah orang lain'
--------------------------------------------------
Kat rumah, ayah dia marah lah perempuan tu ..
Bertekaklah antara si ayah & si anak 
Ayah dia nak berniaga pon susah .. :-[
--------------------------------------------------
Hari ni hai jadi perempuan tu, ayah dia dah beli dah kek krim hijau
Anak dia duduk dalam bilik, merajuk = ="
Tetiba, dengar bunyi jatuh dalam bilik anak dia tu .. rasanya anak dia nak bunuh diri
Banyak darah keluar & ayah dia yang bagi darah ..
Meraung-raung kat doktor cakap dengan bahasa orang bisu " Aku ada duit, aku ada rumah, ambillah segalanya, tetapi anak aku tak boleh mati "
--------------------------------------------------
Then, video tu flashback, ayah dia cakap dengan gaya org bisu,
Di meja makan :
"Makan banyak nak, nanti kamu boleh jadi tinggi"
Masa hantar sekolah :
"Jadi anak yang baik di sekolah sayang"
Masa nak beli kek harijadi anak dia :
"Ini kek hari lahir anak kesayanganku"
Dekat kek tu tertulis :
"Selamat Hari Lahir Nak, Gembira Selalu, daripada ayahmu"
"Ayah dilahirkan pekak & bisu, ayah minta maaf kerana keadaan itu"
"Ayah tidak boleh BERCAKAP seperti ayah-ayah yang lain"
"Tapi ayah mahu kamu tahu yang ayah sangat sayangkan kamu sepenuh hati ayah"
--------------------------------------------------
Di hospital, ayah dia meraung supaya doktor mengambil darahnya
"AMBIL DARAHKU ! .."pintanya ..
& anak dia hidup dan menyesal .. 
--------------------------------------------------
Nota : Tiada ayah yang benar2 sempurna, tapi, setiap ayah akan menyayangi anaknya sempurna
Ingatlah, jagalah mereka yang telah menjagamu

Assalammualaikum :')

No comments: