Monday 28 May 2012

Tick Expand Widget & Search Box

Tutorial 2 dalam 1 tentang Edit Html
Kawan saya pm di facebook, mane tick expand widget dalam edit html ... aiseh, terajin pulak aku nak print screen dan buat entry ni, hehe .

Expand Widget ni untuk mengembangkan lagi perkataan dalam Html korang tu, kalau tak tekan, ada kode-kode yang tersembunyi dalam tu, kan banyak kan kalau buat tutorial ke ape ke .. die kena tick expand widget, sebab kalau tak tick, memang takkan jumpe lah kode tu :) ... meraung-raunglah korang tak boleh nak buat tutor nye .. keh-keh-keh .. 

Okey, kalau nak tick, kena tick dekat sini.. bukak dulu Edit Html tu.. pastu tengok je gambar :)

Dan beres ~ :D

Search Box ni sesaje aku bagi nama sendiri .. mueheh .. yang ni pulak, memudahkan korang untuk mencari kode dalam Html tu, korang boleh tekan sama ada 'Ctrl+f'' atau pun 'f3' di keyboard korang, aku selalu guna 'f3' je .. sebab sonang .. hehe .. aku tunjukkan bagi Google Chrome, Mozilla die punye search box di bawah belah kiri :)

Google Chrome
Okey lah, itu aje :) babai .

THANKS FOR READING. DROP YOUR COMMENT PLEASE?

No comments: