Wednesday 28 November 2012

Bangun Harimau Bangun!

ASSALAMUALAIKUM
Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah kerana telah memberi rezeki kepada Malaysia untuk terus bangkit dan bersaing untuk Piala Suzuki AFF 2012. Mereka bangkit dari terus dimalukan dengan memboloskan bola ke dalam gawang gol Laos. Permainan yang bermula pada pukul 8:45 p.m sebentar tadi di sudahi dengan masa 93 minit. Masa tambahan tiga minit.

Pada aksi pertama, Harimau Malaya mendahului dengan satu gol daripada sepakan percuma yang cukup cantik daripada Kapten HM, Safiq Rahim. Selepas itu, Laos menjaringkan gol dan mata seri satu sama. Tamat waktu pertama 45 minit.

Harimau Malaya terus bangkit dengan mendahului 2-1 daripada Safee Sali, 3-1 daripada Wan Zack Haikal dan 4-1 daripada Muhymien yang baru masuk menggantikan Safee Sali. Mereka memang ohseem! Tapi Safee Sali banyak peluang depan gol cuma tak ada rezeki. Allah yang menentukan :) Apepun, Malaysia telah  melakukan aksi yang baik.
KEJADIAN YG TELAH BERLAKU KEPADAKU
Malam ni aku menyarungkan jersey Harimau Malaya berwarna biru dan merah. Yaww, semangat gila bola daripada semalam tak sabar-2 aku nak tengok. Ada satu kejadian ketika aku menonton tv, ASTRO dekat rumah aku tak dapat service sebab angin kuat. Elok-2 aje lepas Laos gol 1 terus gelap T.T Alhamdulillah, hidup balik, sambung lah tengok ._. wuuu~ Btw, sebelum menghabiskan cerita, sesiapa yang gila bola, sangat di alu-alukan masuk group PEMINAT FANATIK NAZMI FAIZ 21 ni. Itu bukan sekadar group fans Nazmi Faiz, yang lain pun kitorang cakap-2. Jangan malu, jangan segan, kitorang memang sporting.
PERANGAI MANUSIA YG PELIK
Tadi kawan-2 aku dalam group tu lah yang post gambar-2 ni dari tweeter dan facebook. Ish, manusia yang sengaja nak cari publisiti murahan macam ni lah gayanya. Menulis langsung tak pakai otak dan akal yang telah dikurnia.
Haa, sekarang Malaysia dah menang, so ape yang kau nak cakap? Siap berjanji-janji bagai. Sorang bertelanjang depan Pavi, seorang sunat lagi sekali. Macam perli HM tak boleh menang aje ._. #Sorry, kasar.
Bye.

THANKS FOR READING. DROP YOUR COMMENT PLEASE?

2 comments:

kaizen said...

JANJI DICAPATI!!!

*ape punyer nazar daa....

Student Kecik said...

Janji Dicapati! :D Haha